Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)
Dołączył: 20 Paź 2005 |
Posty: 546 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
 |
Wysłany: Pon 19:21, 16 Kwi 2007 |
|
 |
|
 |
 |
Zarys mechaniki wygląda tak:
statystyki są rozpisane od 1 do 6, każdy punkt statystyki dodaje nową kość, i tak:
1 - k20
2 - k20 + k12
3 - k20 + k12 + k10
4 - k20 + k12 + k10 + k8
5 - k20 + k12 + k10 + k8 + k6
6 - k20 + k12 + k10 + k8 + k6 + k4
Sukces uzyskujemy gdy wyrzucimy pewną środkową wartość na jednej z kości, są takie stopnie trudności (przykład k20) - odpowiadające pewnemu zakresowi, im rzut jest łatwiejszy tym wiekszy zakres który odnacza sukces
Stopień trudności: (w nawiasie podano tolerancje)
6-15(10) łatwizna
7-14( przeciętny
8-13(6) trudny
9-12 (4) bardzo trudny
10-11 (2) zwykły fart
no tak, i na kosci k20 ostatni stopień trudności wyrzucic jest niezwykle cieżko, ale gdy mamy 3 statystyki, mamy kości k20, k12, k10, i szanse sa juz znaczne,
przejdzmy do umiejętności, umijętność nie wlicza się do rzutu w zadnen sposób, jest to coś co umiesz, po prostu, żadnego szczęścia. Umiejętności pozwalają za to wpływac na faktyczny stopień trudności.
Załóżmy że chcesz ugotować rybę, stopień trudności wynosi 3, a ty masz umiejętność gotowanie na poziomie 3, więc jest to dla ciebie poziom... 3, trudne to trudne... (:
ale jeśli masz umiejętności 4, czyli o jeden niż stopień trudności, to dla ciebie stopień trudności zmiejsza się do dwa,
a jeśli jesteś marnym kucharzem, (umiejętność na 1) to stopień trudności dla ciebie... wynosi 6, tak to jest, zależy dla kogo...
gdy stopień trudności wyniesie 7, musiałbyś wyrzucić 10,5 na k20 - a to znaczy że nie masz szans.
jeśli stopień trudności spadnie poniżej 1, oczywiście masz automatycznu sukces. Automatuczny sukces uzyskujesz również wtedy, gdy którakolwiek z kości jest mniejsza lub równa zakresowi wynikajacemu ze stopnia trudności
|
|