Forum TROIKA Strona Główna


TROIKA
Oficjalne forum Troiki
Odpowiedz do tematu
Języki i pare przykładowych nazw
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Krasnoludowie
Zasady
1. Końcówka „ae” (czytane [ae]) dodana do rzeczownika kończącego się na spółgłoskę oznacza że rzeczownik określający (dodatkowy, drugi) zamienia się na przymiotnik, przykład:
Vidar Daire – Las Owoców
Vidarae Daire – Owocowy Las
Rzeczowniki kończące inne samogłoski, nie dostają koncówki ‘ae’. Przykład:
Vidarsha Anthea – Rozkwitająca Puszcza, ale też Puszcza Rozkwitu
Rzeczownik określający napisany przed określanym zmienia formę tego pierwszego na przymiotnik, przykład:
Phoebe Vidar – Czysty, jasny las
Wyjątek: Do rzeczownika Isis piszemy ‘ae’ oddzielnie, przykład:
Isis ae Agni– Ognisty Tron
2. Sufiks ‘–cian’ [sjan] oznacza coś starożytnego, przykład Arescian – prastare ruiny
3. Sufiks ‘-sha’ [sza] oznacza: w przypadku osób, władcę, w przypadku zwierząt najsilniejszego osobnika, przywódcę stada, w przypadku miejsc największe miejsce. Przykład – Ostrenn – łańcuch górski, Ostrennsha – największy łańcuch górski


Słowa
Acantha – szczyt (cierń)
Aditya – wyżyna (wolność)
Aino - jedyny
Atalanta – płaskowyż (równowaga)
-cian – prastare
Jagannatha – mistrz świata (najwyższy szczyt)
Larisa – miasto, cytadela, stolica
Otrenn – łancuchy górskie
Prithia – Równina (otwarta dłoń)
Sawati – jezioro
Vidar – las
Vidarsha – puszcza (władca lasu)
Amon – Jaskinia (ukryty)
Girisha - kopalnia
Anat – fontanna, źródło
Aresan – ruiny, coś zniszczonego
Shaila – góra
Parvati – Rzeka (córka góry)
Sindri – dolina (coś małego, zmniejszonego)
Savitri – pustynia (słoneczne)
Bledynn - wilk
Bjarni – niedźwiedź
Hayato – Sokół



Aella – huragan
Aglaya – piękno
Agni – ogień
Agrona – bitwa, rzeź
Ayolann – szybko poruszający się
Alecto - nieustanny
Althea – leczące
Ameretat – nieśmiertelny
Ananta – nieskończona
Andraste – niepokonany
Angra Mainyu – zły duch
Anil – powietrze, wiatr
Anthea – rozkwit, kwiat
Aonghus – energia
Arjuna – białe
Ashtad – sprawiedliwość
Bhaskara – świecący się
Ceres – rosnąc
Cernunn – rogata
Daire - owocne
Damon – blokada, przeszkoda
Dardanna – pożerać
Deimonn – strach
Enid – dusza, życie
Euterpe – rozkosz, zachwyt
Fionn – biały, lodowy
Ganesha – władca
Girisha – władca góry, kopalnia
Hadad – piorun
Indira – piękno
Isis –tron
Kumara – syn
Kunti – włócznia
Ligeia – gwiżdzący
Madhava – wiosenna
Maya – iluzja
Mani – klejnot
Morana – śmierć
Nanda – radość
Nausicca – zabijacz statków
Pallas, Parthenia – dziewica, panna
Phoebe – czystość, jasność
Phrixus – dreszcz
Reva – coś co sie porusza
Sandhya – zmierzch
Saronn – modlitwa
Savitri – słoneczna
Shanta – spokojny
Urien – narodziny


Miejsca

Acantha Fionn – biały (lodowy) szczyt
Ganesh (Acantha Ganesha) – władca góry, szczyt
Acantha Cernunn – rogaty szczyt
Acantha Andraste – niepokonany szczyt
Acantha Kunti – szczyt jak grot włóczni

Aditya Madhavae Mani – Wyżyna klejnotu wiosny
Aditya Savitranna – słoneczna wyżyna

Amon Morana – Jaskinia śmierci
Amon Phrixus – Jaskinia dreszczy

Anatae Indira – źródło piękna
Anatae Enid – źródło życia

Arescian Mainyu – prastare ruiny ducha
Arescian Sandhya – prastare ruiny zmierzchu

Atalanta Indira – płaskowyż piękna

Girisha Kumarae Shaila– kopalnia, syn góry
Girisha Urienae Enid – kopalnia narodzin duszy

Jagannatha – najwyższy szczyt (mistrz świata)

Larisa Bledynn – miasto wilków
Larisa Bjarni – miasto niedźwiedzi
Larisa Hayato – miasto sokołów

Nausicca – Skały na północy przy górach, bardzo niebezpieczne dla statków

Otrennae Ameretat – łancuch gór nieśmiertelnych
Otrenn Damon – łańcuch gór, blokada przeszkoda
Otrennae Deimonn – łancuch strasznych gór

Prithia Ananta – nieskończona równina
Prithia Shanta – spokojna równina
Prithia Anthea – rozkwitająca równina

Sawati Arjuna – białe jezioro
Sawati Mani – jezioro, klejnot
Sawatsha – władca jeziora, największe jezioro
Sawati Euterpe – zachwycające jezioro

Parthenia Shaila – Góra dziewicza
(Shaila) Isis ae Agni – Ognisty tron (góra) (wulkan)

Parvati Ayolann – szybko płynąca rzeka
Parvati Nanda – rzeka radości

Vidarae Madhava – wiosenny las
Vidarae Daire – owocowy las
Vidar Angra Manyiu – las złych duchów
Vidarsha Anthea – rozkwitająca puszcza
Phoebe Vidar – Czysty, jasny las


Wampirowie
PRZEPIS: s(ui|th|vor|mar|hra)('drath)
Zasady
Końcówki:
-vos – czasownik lub przymiotnik
-ya – rodzaj niemęski rzeczownika
-th – rodzaj męski rzeczownika
-ha – rodzaj boski
Uwaga! Końcówka –th bardzo często jest pomijana w wymowie, bezdźwięczna.
Nazwy (końcówki do rzeczowników)
-ya – kobieta, dziecko
-th – mężczyzna
-vos – być
-ha – rzeczy boskie, najważniejsze

Rotya – góra
Drath – Pustynie
Shyya – rzeka
Ageth – Jaskinia
Tanth – Szczyt
Umya – dolina
Rilth – Las
Skelya – Równina
Omth – Płaskowyż
Ghaya – Wyżyna
Arwya – skała
Queya - osada
Sangreth Boha – krew boga
Perui’ha [perui-ha]– karawana, samodzielna jednostka

Ludzie
Język ludzki to ojczysty język mistrza gry.

(Twój Mistrz Gry pochodzi z Francji? No to masz przerąbane... )
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Otwieram dyskusję: Nazwa dla Many - błagam, niech to nie będzie Mana;

Pierwsza moja propozycja, to żeby każda rasa miała własną jednostkę lub przynajmniej nazwę:

Wampirki: Łyk
Nosferatu: Wdech, Oddech, Haust <- mój faworyt

Krasnoludy: ?
Driady: promyk? kurde...

Galore: Odłamek
Ludzie: ?

Oczywiście, oprócz polskiego tłumaczenia, można dodać nazwę w języku rasy, zgodnie z przedstawioną gramatyką.

Piszę tego posta, ponieważ rozpisuje umiejętności Nosfera i Mana ciągle mnie drażni.


Ostatnio zmieniony przez Nemo dnia Wto 0:26, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Czasowo pauzuję dyskusję tutaj, natomiast otwieram dyskusję o tym, czym ta mana właściwie jest dla każdej z ras. Nawet ustalmy CO to jest, JAK to wygląda, a dopiero potem jak to się nazywa.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Proponuje już teraz zrobić wszystkie wampirze 'ha wyrazy. Na razie wklejam listę tych, które powinny być:
Kain
Matka - matha lolololo
koteria, (Perui'ha)
stolica
biblioteka
Innana
Krew
Mana
Wampirka
Nosferatu


Chciałbym mieć te nazwy, a nie mam talentu do wymyślania. Potrzebuje ich do wszystkiego co o wampirach i nosfera, a pamiętajcie, że powoli składam do kupy skille Nosfera.
Zobacz profil autora
Juma
Lord
Lord


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


mana:
wampirzyce: haust (bardziej pasuje do płynu wg mnie)
nasferatu: tchnienie, powiew , wiew , podmuch
Krasnoludy: esencja, kwintesencja, meritum (to znaczy dosłownie wyciąg, czyli jak chcecie zrobić wyciąganie many z minerałów to pasuje)
Driady: eter (energia z powietrza)
Galore: Odłamek, strzęp
Ludzie: zapał, werwa, wigor - ludzie żyją krótko ale intensywnie, więc mogą brać manę z tej intensywności


Ostatnio zmieniony przez Juma dnia Czw 0:10, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Piotr bardzo zdecydowanie, z werwą wręcz, podjął ten temat, przekazuję go więc, w dużym skrócie, na forum:

Język wampirzy ssie pałe.

Jest to randomowy fantasy orkowo-wampirzy łamijęzyk jakich pięć tysięcy wszędzie. Wszystkie smoki w DnD nazywają się w tym języku. To nieoryginalne i smutne.

Z powyższym zarzutem zgadzam się w pełni - tylko, że do tej pory mi to po prostu nie przeszkadzalo - zaakceptowałem to, jako że mieliśmy ważniejsze sprawy na głowie.

Piotr zaproponował zmianę tego języka na zupełnie inny klimat. Zasugerował klimaty starosłowiańskie, rosyjskie, coś w tę stronę. Mi się pomysł podoba - przede wszystkim dlatego, że Piotrek zaoferował się że sam nam ten język zrobi. Jak to jest z deklaracjami Piotrka - każdy wie - ale bądźmy pozytywnej myśli.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Zgadzam się, proponuje, żeby Piotr zaczął od ustalenia bajeranckich nazw dla Wampirki i Nosfera. Tak czy inaczej, chciałbym, żeby wielkie litery pozostały tam, gdzie zostać powinny, oraz żeby nazwa Matha się zachowała. Dziękuje.


Ostatnio zmieniony przez Nemo dnia Pią 23:30, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Przekazuje od Piotra:
"Przezwyciężam chęć aby jednak wielki nazwy nie zostać pomimo że oraz Matha powinny proszę bardzo."
Zobacz profil autora
Języki i pare przykładowych nazw
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu