Marcus
Wishamster

Dołączył: 28 Paź 2009 |
Posty: 156 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
 |
Wysłany: Wto 16:52, 14 Gru 2010 |
|
 |
|
 |
 |
Kopia z tematu żeby było łatwiej ogarnąć
Nasze założenia:
brak dodatkowego rzuty
brak dzielenia
brak skomplikowanego odejmowania
psucie się pancerza
mechanizmy przyspieszające rozgrywkę
utrudnienia dla osób noszących pancerz
Założenia zrealizowaliśmy następująco:
Pancerz ma następujące cechy:
Masę (w skali od 0-10)
Redukcję całkowitą (liczba od 0-100)
Redukcję wtórną (0-10)
HPki (0-X)
Pancerz spowalnia ruchy noszącej go osoby, jest to pokazane jako karę do kostek - segmentów - w czasie walki. Osoby noszące pancerz będą raczej wybierać atakowanie i poleganie na pancerzu niż uniki, żeby z balansować tą karę.
Całkowita kara to siła - całościowa masa pancerza;
Kiedy otrzymaliśmy cios mogą zadziałać dwa mechanizmy broniące nas, pierwszy, to REDUKCJA CAŁKOWITA (RC) - jest to liczba, do której nie wchodzą obrażenia. Przykładowo, gdy ktoś ma dostać 23 obrażenia, a RC to 30, otrzymuje 0 obrażeń
Jeśli miałby dostać powyżej RC, zadziała drugi mechanizm, czyli REDUKCJA WTÓRNA, odejmuje ona pewną ilość sukcesów.
Przykład:
Garuk, noszący jakąś ciężką zbroję o RC 30 i RW 3 otrzymał cios z miecza za 5 sukcesów, czyli 15 obrażeń. Nie przekroczyło to progu RC, dlatego cios ten odbija się od zbroi nie czyniąc żadnych szkód. W następnej turze przeciwnik się przykłada i wyprowadza cios za 7 sukcesów, co daje 50 obrażeń, przebijając RC. Działa redukcja wtórna, zmieniając 7 na 4 sukcesy, w efekcie Garuk dostaje krwawienie i 10 obrażeń. Ponieważ przebita jest RC zbroja traci 1HPka, Gdy skończą się jej HPki, przestaje działać.
NOTE: Zbroja którą nosi Garuk jest Bardzo Mocna.
System jest dość prosty i jest w nim bardzo mało liczenia, jego wadą jest konieczność zaznaczania "ran pancerza" i wtórnego patrzenia na obrażenia broni. Zaletą jest próg obrażeń, które nie wchodzą, co przyspieszy rozgrywkę.
Edit: Uwaga Ważny Element pancerza który nie został tu wpisany to wrażliwość na różne rodzaje obrażeń.
mamy trzy rodzaje pancerzy:
Lekkie, czyli wszystkie pancerze ze skóry i ćwiekowane
średnie, czyli kolczugi i pokrewne
ciężkie, Czyli pełna zbroja płytowa
I też są trzy rodzaje obrażeń. typy obrażeń służą TYLKO i wyłącznie do sprawdzenia efektów zbroi
Przebijające, zmniejszają progi pancerzy ciężkich o określoną w broni wartość
obuchowe, zmniejszają progi pancerzy średnich o określoną w broni wartość
a Tnące, zmniejszają progi pancerzy Lekkich o określoną w broni wartość
ten Zabieg wprowadza realizm, i powoduje że zapakowanie w płytową zbroje nie gwarantuje nieśmiertelności.
oczywiście Ciężki pancerz nawet z obniżonymi progami przeciwko strzałom włóczniom i pikom. Nadal jest dość skuteczny.
druga sprawa. PROGI SIĘ NIE SUMUJĄ w przypadku Combowanej zbroi bierze się tylko najwyższy ale taka zbroja jest Bardzo cięzka i zabiera sporo Akcji
|