![]() |
![]() | Ogólne zasady PISANIA manewrów - słowniczek pojęć i szablony | ![]() |
![]() |

![]() | ![]() |
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)
![]() |
![]() |
Pokrótce o postawach:
Postawa to zagranie (karta) o typie "postawa" - zwyczajowo przyjmuje się ją w fazie 'specjalnej' (tj. po turze w momencie wykorzystania kości specjalnych oraz podziału puli na nastepną turę, zakrytą - wszystkie postacie odkrywają karty jednocześnie wraz z podziałem kości. Postawy bardzo często określają stosunek akcja/reakcja/specjalne puli, ale są od tego wyjątki. Proponuje przyjąć zasadę All In - jeśli postawa wymaga 8 kości w Akcji, a my mamy tylko 7 kości, to dając all in na atak możemy przyjąć daną postawę. Postawy generalnie (tak to widzę na razie) mają trzy rodzaje działań: 1) działanie wejściowe - co się dzieje w momencie wejścia w daną postawę w tym miejscu pojawi się Quote 2) aktywkę - najczęściej w postaci 'poświęć X dostajesz to i tamto', tutaj również będzie występował Quote 3) ew. BARDZO SŁABĄ pasywkę Od razu w innym temacie wrzucam dwie przykładowe postawy, które modyfikują zasady ogólne - to chyba najciekawsze zadanie postaw. |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)
![]() |
![]() |
Zasada all-in mi się nie podoba. Jeśli jesteś na tyle osłabiony/spowolniony że nie masz wystarczającej ilości kości to nie możesz przyjąć tej postawy i juz, to twoj problem. Oczywiście są od tego wyjątki, może być postawa która albo 1. nie mówi "8/0/0" tylko "wszystko/nic/nic" albo 2. mówi "8/0/0 z zasadą all-in", w obu przypadkach możesz przyjąć ją niezależnie od ilości wolnych kości.
|
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)
![]() |
![]() |
Przepisuję wnioski ze spotkania Troiki.
PROJEKTY: KARTA POSTACI: 1. Część Przygodowa: Dane osobowe atuty i statystyki kunszty umiejętności punkty expa 2. Część taktyczna: EQ, bron, zbroja, etc. tabela życia kondycje efekty aktywne morale (być może potrzebna będzie jeszcze część 3. Troika ) Podczas przygody używana jest tylko część przygodowa, podczas walki używana jest część taktyczna, karty postaw, karta broni, karty manewrów. Jedyna rzecz która się dynamicznie zmienia (wymaga ołówka i gumki) to karta taktyczna. Kart postaw i manewrów się nie modyfikuje, ale wymienia w czasie walki (kładzie się zamiast jednej inną) KARTA POSTAWY: Pula (jeśli dotyczy) Wejście postawy razem z quote tagi Działanie postawy (aktywki + pasywki) KARTA BRONI: Dane "osobowe" Tabela obrażeń Tagi Utrudnienia Specjalne zagrania (typu naciągnięcie cięciwy) KARTA MANEWRU: quote tagi opis: rodzaj (akcja/reakcja/specjalne) typ (atak, blok, sztuczka, unik...) Działanie |
|||||||||||||
Ostatnio zmieniony przez Holden dnia Nie 14:14, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
![]() |
![]() | Ogólne zasady PISANIA manewrów - słowniczek pojęć i szablony | ![]() |
|
||
![]() |
![]() |
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.