Forum TROIKA Strona Główna


TROIKA
Oficjalne forum Troiki
Odpowiedz do tematu
Krasnolud - burza mózgow
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Oto koncepcje drzewek umiejętności dla Krasnoludow. Wypisane kilka skojarzeń i takie tam. Żałośnie tego mało i żałośnie to słabe. Ratujcie, ludzie, brak natchienia.

Niedźwiedź stal, młot, topór, tarcza falanga, kopalnie

Niedźwiedź (powiązane ze zwierzęciem)



Wilk kolczuga, axe, tarcza, kowale, pływają, statki

kukiełki (cos jak z naruto..)
Wilk (powiązane ze zwierzęciem)


Sokół, skóra, kolczuga, wiedźmin, drewno, katana, uprawa rolna


pułapki
Sokół (powiązane ze zwierzęciem)
chemia (granat dymny, kwasy, etc.)


Ogólne

pod powierzchnią ziemi (widzenie w ciemnosciach, orientacja, etc)



Renegaci
Związane ze zwierzęciem (dowolnym)


Ostatnio zmieniony przez Holden dnia Czw 23:38, 10 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Powiązanie ze zwierzęciem

Chciałbym, aby powiązanie ze zwierzęciem było mocą wymagającą wiele od krasnoluda i stosunkowo dużo dającą. Żeby był to właściwie sposób na życie krasnoluda, a nie jakiś marny dodatek, ale z drugiej strony nie część krasnala jak drzewo driad.

Widzę to następująco, opierając się na twórczości robin hobb:

Powiązanie to więź obustronna i będzie wymagało stworzenia postaci zwierzęcia.
Bardzo trudne powinno być utrzymanie balansu, żeby nikt w tym związku nie dominował, ani krasnal ani zwierze, jest to ważne, ponieważ powiązanie zmienia na zawsze obie strony, głownie mentalnie. Krasnolud otrzymuje w darze (przykład) wilczy sposób myślenia, przyszłość mniej się dla niego licz, skupia się na teraźniejszości - o wiele bardziej niż normalnie. Zaczyna traktować ludzi ze swojego otoczenia jako stado, wyraźnie widzi przywódce i rywalizuje z nim, lub podporządkowuje mu się całkowicie, w zależności od różnicy ich sił i charakterów. Widzi świat w kategorii zagrożenie / ofiara.
Wilk (ciągnę przykład) uczy się planować przyszłość i pamiętać przeszłość. Potrafi lepiej wnioskować i napiera bardziej rozlazły, jak na wilka, charakter. Zaczyna też dostrzegać piękno świata, nie tylko przyjemności.

Moce które można wykupić: zwiększona percepcja, wzajemne czuwanie( na odległość jeden może pilnować drugiego, nawet jak tamten śpi), wyczucie ofiary,

Hi-Endem może być tutaj połączenie, ALE jest to przez krasnoludów wyraźnie zabronione. Ktoś może się chcieć połączyć kiedy umiera, żeby przedłużyć sobie życie w innym ciele. Traktuje się to jako kradzież ciała w społeczeństwie powiązanych.

Proponuje, żeby Renegaci mogli powiązać się z dowolnym zwierzęciem, i tak ciężko wymyslić coś mocniejszego niż niedźwiedź.

Kiedy krasnolud osiągnie poziom wtajemniczenia troiki, jego pierwotne instynkty powinny być bardzo wzmocnione.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

No tak, to wygląda jak Droga.
Droga Wilka, Sokoła lub Niedźwiedzia.
Mi się to podoba. Jako jedno z drzewek rozwoju. Renegaci mają tu wyraźny plus bo nie mają ograniczeń, ale spoko, to dobrze. Btw. oczywiście można się połączyć tylko ze zwierzętami, istotami gdzie jest bardzo mało Magii. Z hydrą to nie wyjdzie.
Reszta też jest spoko, tylko to z Troiką zupełnie nie pasuje. Jedno z drugim kompletnie nie ma nic wspólnego, więc lepiej to sobie odpuścić.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Idźmy dalej, musimy jakoś dotrzeć do krasnoluda do jego zdolności klanowych. Jest taki dział, jak kowalstwo, płatnerstwo - ogólnie, artefakty. Proponuje omówić przedmioty i artefakty. Chciałbym dokończyć tą kwestię i dorobić skille do wyrobu przedmiotów.

to jest miecz, wycięty z postu o mechanice, mam wrażenie że to nasza ostatnia koncepcja:

Miecz długi: Średnia, ostra, sztych. Utrudnienia: 2.
1 – Draśnięcie.
2 –Draśnięcie, PP-1.
3 – Krwawienie, PP-1
4 – Głęboka rana,
5 – Głęboka rana, PP-1
6 – Głęboka rana, PP -2
7 – Krytyczna rana.

Strasznie ciężko zrobić lepszy/gorszy miecz.
Można manipulować utrudnieniem (1, 3 itd.) ale jeśli zmienić efekt sukcesów, mam wrażenie że strasznie to utrudni grania i będzie OP, IMBA i megazordon. Chciałbym przedyskutować obrażenia raz jeszcze, w odpowiednim dziale.


Ostatnio zmieniony przez Nemo dnia Sob 15:06, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

No dobra ale to wszystko to jest ble mechanika, poza tym kowalstwo platnerstwo to sa skille ogolne bardziej niz Krasnolud. To narazie ma malo z nim wspolnego.

W tym dziale rozwijajmy i budujmy koncepcje, takie wlasnie jak tamto zwierzę, to bylo ekstra. Płatnerstwo to tam małe piwo. Jasne, że zaawansowana magia płatnerska będzie potrzebna, ale dopiero jak będziemy mieć podstawy.

Skupmy się tutaj na pomyslach bardziej ogólnych.

Dlaczego Krasnolud jest dobrym zwiadowcą?
Dlaczego Krasnolud tak doskonale współpracuje z Driadą?
Dlaczego Krasnolud świetnie umie walczyć z Potworami?
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Moim zdaniem krasnolud nie jest takim dobrym zwiadowcą, nie tak dobrym jak driada, więc to lipa. Owszem, sokół zabija dobrze potwory, głównie Sokół. A współpracuje bo to master yi + soraca...

Kompletnie nic nie mamy do niego, opócz walki i tych zwierząt.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Jest dobrym zwiadowcą, jasne, przecież to Krasnoludy z Sokoła są właśnie na południowym froncie, Driady się raczej nie wychylają, jak już, to rzadko. Krasnoludy potrafią sobie radzić. Zabija potwory Wilk, Sokół ma dużo do roboty na pustyni, prowadzą swoją wojnę tam.
Tak ale mi chodziło właśnie o rozwijanie tych koncepcji, co konkretnie sprawia że dobrze współpracują a nie jakaś soraka T.T To chyba troche nieodpowiednia odpowiedź.

Przychodzi mi do głowy dużo skilli niemagicznych, ale o takich nie ma co gadać, bo takie będą ogólne. Można by im zrobić magię Ziemi, żywiołu. Z tego już byłoby sporo, i dałoby się to zrobić. Rozróżnić, że to nie religia. Mi się to podoba. Ciekawa magia elementu to już coś. A coś to sporo.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Magia Ziemi musiałaby być religią Michał, inaczej to strzał w stopę, bo co byśmy dali do religii? Żywioł ziemi rozsądnie zostawić bogowi tego żywiołu.

W sokole mamy wpisaną chemię, ale to też kroi się na dość rozbudowane drzewko wiedzy ogólnej, jak alchemia.

tak samo maszyny oblężnicze, górnictwo, architektura itp.

Więc krasnolud ma zwierzaka i walkę. Zbyt wąsko na niego patrzymy.
Kukiełki jakoś nie wydaja mi się teraz dobrym pomysłem, tj są fajne ale to Techniki, nie do klanów.

Czyli, koncepcje Kransoluda:

Powiązanie ze zwierzęciem (odpowiedni dla klanu)
Walka (odpowiednie dla klanu)
Religia (Żywioł Ziemi)

Wszystko inne co mieliśmy zawiera się w skillach ogólnych, jeśli dobrze myślę.

Można zrobić jeszcze mini drzewko z wyczuciem kierunków pod ziemią, znajdowaniem pożywienia i widzeniem w ciemności. Ale to tyle. Nie mam pomysłów.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Tak, jasne, masz rację, niestety, nie mamy pomysłów. Ziemia oczywiście powinna być od religii, po prostu rzuciłem koncept.
Walka to nic ciekawego, zwierzę to jedyna fajna rzecz.
Dwarven-survival może być, każdy krasnolud będzie miał dostęp do głównego 'pnia' drzewka umiejętności, na każdy klan przypadnie jedna osobna gałąź dodatkowa (Niedźwiedź - podziemia, Wilk - las i woda, Sokół - pustynia i las, renegaci - miasto). Razem 15 skilli.

Kukiełki odpadają, alchemie i inne takie ogólne rzeczy też.

Nie możemy dodać nic z kształtowaniem materii, to wszystko należy do Techniki.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


A więc koncepcje:

totemy - z pozoru brzmi beznadziejnie, ale...

każda z ras ma jakiś sposób radzenia sobie z duchami, jedni lepszy drudzy gorszy - krasnoludy maja ten lepszy

totemy to domy w naszym świecie dla duchów, zawsze są przedmiotami i zawsze muszą zawierać pewne magiczne materiały, może stal duchową, może coś innego.

Znane są przynajmniej 4 Wielkie Totemy:
Totem krasnoludów: Młot Thora
Totem klanu Wilka: Wyjec
Totem klanu Niedźwiedzia: Łapsko
Totem klanu Sokoła: Obserwator

Totemy mogą mieć różne postacie, najczęściej są to amulety (jak Łapsko), wojenne banery (jak Wyjec i Obserwator) lub bronie ( jak, oczywiście, Młot Thora) i inne przedmioty wojenne. Cokolwiek może stać się Totemem, ale nie wszystko się stanie. Można zrobić totem nawet z budynku czy katapulty, należy na to patrzeć szeroko.

Aby totem był totemem trzeba go odpowiednio spreparować. Musi być wartościowy w dwojaki sposób, dla twórcy lub twórców oraz musi być wykonany artystycznie i z pieczołowitością.
Po drugie musi w nim zamieszkać duch. Krasnoludowie nie mają żadnej możliwości zmuszenia ducha żeby wszedł do totemu, można za to go namówić.

Właściwością totemów jest:
im większy tym bardziej duch w środku może się rozwinąć, dlatego totem z czasem rozstaje rozbudowany.
przedmioty wchodzące w skład totemu są specjalnie magiczne, czasami odłącza się element totemu by wszczepić go w broń - dzieje się tak rzadko, ponieważ osłabia to ducha i cały totem. Fragment wzięty z Młoty Thora i przekuty w inna broń, zbroję, katapultę byłby potężny, ale Młot Thora to święta relikwia...

Totemy może mieć każdy krasnolud, jeśli umie je sobie wytworzyć, każda z krasnoludźkich armii go ma, każdy statek wilków też. W najważniejszych budynkach może mieszkać duch.


Wiem że jest to kompletna nowość i odejście od naszego wyobrażenia klanów. Ale to jakiś pomysł i pomimo iż pewnie wiele zmienimy, coś się może ostać. Jest to też pomysł na, może tylko odmianę, krasnoludźkie kowalstwo.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Spoko, spoko, ale parę rzeczy do zmiany.

Im większy tym lepszy? Nie no, to jest bez sensu, bo wielkość fizyczna nie odpowiada wielkości niefizycznej, dlaczego amulet który mieści się w dłoni ma nie być potężnym amuletem? Rozmiar nie powinien tu mieć nic do rzeczy, raczej wykonanie, materiał. przygotowanie no i sam rodzaj ducha.

Ja proponuję takie rozwiązanie: belką drewna jest mój totem. Jest w nim duch czegostam, jest silny, totem dużo daje mi mocy i czegoś tam. (Btw stąd mozna by brać manę dla krasnala). Duch siedzi sobie w tym totemie ale może wyjść, ma własną wolę i jest wolny. Jeśli oderwe sobie od totemu kawałek drewna, to to będzie tylko kawalek drewna, pozbawiony mocy.

Ale. Można zrobić to tak, że czymś (np. specjalną bronią, rytuałem, młotem thora, czymkolwiek fajnym) rozwale ten totem, jednym magicznym hitem rozpiernicze go na drzazgi. Duch bardzo tego nie chce. Duch w takim przypadku "ginie", jego magiczna esencja jest rozprowadzona po każdej drzazdze. Tutaj już nie ma odwrotu, nie można ducha poskładać, nie może on w żaden sposób uciec. Każda drzazga ma w sobie cząstke pierwotnego ducha, więc staje się relikwią, trzymana w dłoni, zamknięta w pudełku, wtopiona w stal, czyni ją potężniejszą, daje część mocy.

Po co? Ano bardzo mi się to podoba z kilku powodów.
Sposób na radzenie sobie z nieprzyjaznymi duchami. Skłaniasz ducha do wejścia do przedmiotu (albo zmuszasz go do tego, albo cokolwiek). Po czym rozpierniczasz totem zaklinasz go sobie w broń, recykling, profit!
Brzmi to fajnie i wygląda, bardzo klimatyczno krasnoludzkie, poleganie na przedmiotach, zaklinanie, i takie tam.
Młot Thora opisałbym jako coś bardziej wyjątkowego niż 'bardzo silny totem'. To do totemu nie pasuje. Chyba że zaklęty by tam był duch Vortrena, ewentualnie awatar Vortrena...
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Uważam, że rozmiar powinien mieć znaczenie w pewnej skali. Chodzi o to, że totem klanu nie może mieścić się w dłoni, musi być duży i skomplikowany - jest to też kwestia Chodzi też o to, że duchy chcą mieć totemy - w totemach jest im dobrze. Im większy totem tym może być on droższy i lepszy - więcej dobrego materiału, ładniejsze rzeźbienia. Oczywiście, mały totem też może być dla ducha kuszący - jeśli jest z czystego złota lub czegoś lepszego, jeśli jest perfekcyjnie wykonany. Ale te największe i najsilniejsze duchy chcą więcej. To jest ogólna zasada i nie będzie ona raczej dotyczyć graczy - nie ta cena, nie ten duch.

Wykonanie, materiał - to wszystko się zgadza, ale i ilość materiału i monumentalność dzieła. Avatar Thora nie dałby się zamknąć w małym nożu, to musiało być coś potężnego jak wielki bojowy młot. Dzięki temu też unikniemy problemu belki drewna...

Możemy zrobić dwa sposoby korzystania z części totemu. Ten twój podoba mi się, możemy go zostawić. Ale ten wymyślony przeze mnie też powinien zostać. Możemy zrobić tak, że faktycznie nie osłabia to ducha, ale że duchy nie bardzo chcą się zgodzić na wyburzenie jednego skrzydła jego rezydencji i nie chcą pozwolić na ujęcie materiału. Nie mniej jednak, jeśli duch gdzieś mieszka, to materiał w którym mieszka nabiera właściwości ducha. Wykorzystanie go do czegoś innego przekłada jakiś ułamek ducha na nowy przedmiot.

Te dwa sposoby kucia magicznych przedmiotów, z części jego mieszkania (słabsze przedmioty) lub ze szczątków ducha (mocniejsze) dadzą nam dużą różnorodność zarówno w krasnoludach (coś jak dobre / złe - niszczyciele duchów, spokojni rzemieślnicy itp.) jak i w przedmiotach. Możemy zrobić przedmioty "przeklęte", tj takie które będą potężniejsze, ale ponieważ są zrobione poprzez zniszczenie ducha będą miały negatywne efekty.

To kolejny argument za tym, żeby zrobić mój sposób, który nie byłby obarczony wadami, oprócz tego, że produkuje słabsze przedmioty.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

No dobra, może być taka ogólna zasada. Ale nie każdy totem musi być super epicki. Przecież normalny miecz gracza krasnala też może być totemem.Albo jego laska którą się podpiera, albo jego miska z wodą, która jest pamiątką po babci. To są bardzo fajne klimatyczne rzeczy. I dają kabadżylion możliwości.

Spoko można połączyć koncepcje, jestem jak najbardziej za. Proponuje żeby było tak, że jeśli zniszczymy przedmiot w którym mieszka duch i zrobimy to dobrze, to mamy dobry materiał na zajebisty itemki, ale jeśli zrobimy to źle, (duch sie zorientuje, nie wykonamy dostatecznego rytuału, nie zniewolimy dostatecznie ducha, coś takiego) to wtedy przedmiot jest przeklęty. jest potężny, ma moc, ale też duch się sprzeciwia i utrudnia nosicielowi życie jak najbardziej.
Wtedy zawsze taka akcja jest obarczona ryzykiem, jest ciekawiej, trudniej, fajniej.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Ale tak czy inaczej, zabijamy ducha - to coś złego. Powinno już cechować przedmiot negatywnie. Możemy też zrobić przedmiot wybitnie przeklęty - jeśli ducha nie zabijamy a tylko okaleczymy, wtedy się będzie mścił. To jest na prawdę fajne, tak skopać rozbicie przedmiotu...
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Nie no, dobra, ogolnie w tej koncepcji się zgadzamy. Coś zostało tu jeszcze do dopowiedzenia? Chyba nie, już.
Świetnie, postępy, postępy.

Proponuję przejsć dalej do omawiania nastepnych koncepcji, i niestety znowu nie zgrzeszę dobrym pomysłem na początek...
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Krasnoludowie są na razie jedyną rasą która nie ma jako takich zaklęć. To błąd, ponieważ Galore ma ma co kraść (:

Właśnie dlatego chciałbym zrobić u krasnoluda dwa dodatkowe drzewka.

Tworzenie Artefaktów
Czarnoksięstwo

Ale o co chodzi?

Te dwa drzewka miałyby być ściśle ze sobą powiązane - Tworzenie artefaktów to wplecenie w przedmiot Chaosu tak, żeby rzucał czary lub dawał specjalne właściwości. Czary te i właściwości są opisane w Czarnoksięstwie.

Czarnoksięstwo to zaklęcia, w odróżnieniu od Nosfera dokładnie przez nas opisane, w odróżnieniu od Huma rzucane szybko i z niewielkim efektem. To jest takie po prostu, zaklęcie rozmycia kształtów, zaklęcie uniesienia, zaklęcie naprawy.

Mam taki pomysł, on się dopiero rodzi i na razie nie specjalnie jestem w stanie go bronić. Wpisuje go, bo może kogoś zainspiruje i otrzymam jakaś kreatywną pomoc.
Zobacz profil autora
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


hmm może nie czarnoksięstwo a słowa mocy? czyli język? skoro ludzie mają pismo i rytuały, wampiry pure mind will to dajmy krasnoludom verbalne spelle i/lub gesty dłonią
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Język ma człowiek, język, runy, pismo. Gesty ma zarówno Galore jak i Nosfer, tylko że w trochę innym wydaniu.
Zobacz profil autora
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


hmm to Dajcie krasnoludom magię Chemiczną czyli nie tylko potu ale, proszki iluzji czarny proch, proch obieżyświata (wskazuje kierunek), kolorowe dymy, proszek błyskowy (flashbang), z artefaktami się da to skombinować, np miecz pokryty płonącą mazią
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


O i to jest koncepcja - może być magia chemiczna ALE z drugiej strony nie może być to Technika. Może jakieś przykładowe skille?
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

No widzisz, magia chemiczna to po prostu alchemia. Możesz polaczyc dwa skladniki ktore cos robia i nazwac to 'magia', ale przeciez nie ma takiej potrzeby, to są te skille 'zwyczajne'. Mogą być unikalne dla Krasnala ale to wciąz nie magia. Każdy jeśli umie może połączyć w ten sam sposób te same składniki i będzie miał to samo.
Dlatego magia chemiczna odpada.
Zobacz profil autora
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


hmm
magia słów i języków
symboli run ksiąg i znaków
gestów dźwięków krzyków muzyki melodi śpiewu gwizdu
różdżki laski pierścienie klejnoty, żywioły przyrządy, proszki płyny gazy
bronie, siła woli, mana, landy, zródła mocy, krew.

no kurcze żeby być oryginalnym...

moc krasnoludów... cholera a czemu nie dać by krasnoludom pieśni...

sekwencji drobnych efektów ułożonych w słowa piosenki i muzyki jako zasilania

magicznych instrumentów...
Ludzie stworzyli pismo i księgi, wampiry mają swoją inteligencje, dajmy krasnoludom dziedzinę muzyki jako magii
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Magia Kształtów - to mój nowy pomysł na Krasnala. Pomysł podsunął mi Marek, i chociaż nie pasuje do Exalta gdzie usiłował to wcisnąć, jak najbardziej pasuje tutaj. Chodzi o tworzenie artefaktów, specjalnych konstrukcji, również obronnych, ale i rzucania zwykłych zaklęć trochę w formie rytuałów, przez co pasuje bardzo do huma - ale u huma wszystko się jeszcze może zmienić, więc twórzmy, potem najwyżej to podłączymy do jednej z tych ras i już.

Magia Kształtów polega na wymuszaniu esencji w pewien kształt układając w przestrzeni materiały przyciągające i dopychające magię, jak złoto lub jak diamenty lub inne specyficzne materiały.

Do najpopularniejszych zaklęć należą zaklęcia ochronne - odpychające materię lub magię - specjalizuje się w nich klan Wilka, umieszcza takie na wybranych statkach, które o ile płyną w odpowiednim szyku rozciągają swoje działanie na całą flotę.

Odpowiednie ułożenie kryształów i złota na tarczy sprawiałaby, że tarcza może pochłaniać obrażenia, w mieczu zaś że może odbijać esencję.

To jest jedynie 'taki o pomysł' może go rozwinę, ale piszę już teraz, bo być może będzie stanowił dla kogoś jakąś tam inspirację.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


UPDATE 5.07.2011
-Magia Kształtów staje się religią - Vortren ukształtował świat, krasnoludźki kapłan formuje świat w myśl Vortrena, przez co materia nabiera specjalnych właściwości, pochłania zaklęcia, odbija dźwięki - itd.

-Alchemia staje się głównym drzewkiem, skąd bierze się magię - korzysta ona jednak z każdego innego drzewka, Kształt który gromadzi magię, z ciała zwierzęcia, z mikstur, czy po prostu, na drodze alchemii adsorbuje się ją z otoczenia

-1,2,3 Krasnoluda to różna postać magii, którą może on używać:
1 - magiczny pył
2 - osadzony na przedmiocie nalot z magii, warstwa kryształu
3 - kryształki magii, najtrudniejsze do uzyskania. 2 i 3 można rozbić w pył (1)
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Krasnolud może przygotowywać miksture z przedmiotów w których zgromadziło się dużo magii. Taką zupkę z roślinek, kamyków, żwiru, ziemi, etc. Polewa tą zupką przedmiot na którym potrzebuje manę, odkłada ten przedmiot do specjalnych warunków (np. w laboratorium, albo w laboratorium 'polowym') czeka ileś godzin i ta mana się krystalizuje. Innym sposobem jest adsorpcja za pomocą totemu z duchem w środku, taki totem wyciąga magię z otoczenia.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Co by Krasnoludowi nie było przykro (po tym jak napisałem posta o Galore, który miałby zabrać mu kryształki magii) mam dla niego jeden pomysł. Wszystkie rasy stworzone są z mieszaniny żywiołów, dla krasnoluda nie jest to do końca prawda.

Owszem, znajdują się w nim wszystkie elementy, ale nie do końca wymieszane.
Ciało ma zrobione z ziemi, kości są kamienne, tkanki z różych stopów metali, miękkiej miedzi, twardego żelaza, pełno w nim gliny.
W żyłach płynie mu czysta woda, w żołądki pali się ogień, który nadaje mu sił. Powietrze pozwala mu nie zgasić ognia.

Skoro driada ma zupełnie inne działo, wydaje mi się, że diametralna zmiana Krasnoluda byłaby mu na dobre, żeby nie był po prostu niższym człowiekiem.

Niech się wypowiedzą gracze, ale ja mógłbym grać kimś takim.

Z tym mogłaby się też wiązać jego magia, z umiejętnym mieszaniem żywiołów, pierwiastków chemicznych. Już nie kryształy magii, ale czyste żywioły.

Fireball, kurde! niechby miał fireballa, jeśli dobrze byśmy to wytłumaczyli.
Każdą magię jaką mógłby mieć można wytłumaczyć dwojako: albo za pomocą rzemiosła, perfekcyjne połączenie pierwiastków, elementów; albo za pomocą spalania many, krasnolud mógłby tworzyć coś, co by spalał, poty many, za pomocą magii kształtów, ale już nie kryształy, żeby nie było skojarzenia z Galore.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Uprzejmie informuję że rasy nie są zrobione z mieszaniny elementów jako takiej. Pewnie są w nich wszystkie elementy w jakimś tam stopniu ale każdy bóg tworzył swoje dzieło tylko z jednego elementu, więc taka argumentacja nie ma sensu.
Ale nie, nie podoba mi się, bo to by wyszło że krasnolud jest jakimś żywiołakiem wszystkich elementów. Żywiołakowym mechem albo cos takiego. Nie w tę stronę.

Jasne, że krasnolud będzie miał inne ciało. Tak jak driada jest wyjątkowo lekka, tak np. krasnolud będzie wyjątkowo ciężki (gęstość ciała krasnoluda będzie większa) ale nie dlatego że ma kamienne kości, bez przesady.

Jeśli przyjmiemy koncept magii dla Galore to trzeba będzie tutaj wymyślić coś nowego..
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Rozmawialiśmy o mieszaninie elementów przy okazji tworzenia mobów, z tego co pamiętam rasy były mieszaniną żywiołów, chociaż historia tworzenia świata mówi o tym, że powstali z jednego - co prawdą być nie może.

Na razie magia krasnoludów jest całkiem pierwotna, mimo iż to najbardziej zaawansowana technologicznie rasa. Mi to pasuje. Ta pierwotność to: totemy, duchy, połączenie z totemem (wilk, niedźwiedź, sokół - chowaniec).

Być może przesadziłem z opisem, zostawmy to na razie. Co powiesz nad podarowaniem Krasnoludowi magii żywiołów, kilka dobrych zaklęć z tego będzie, oraz absolutnie nikt tego nie ma.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Ok, to inaczej. Magia kształtów, co to może być?

Właśnie pomyślałem, że to może być dokładnie wszystko.

Widzę krasnoluda rzucającego zaklęcia - tworzy on konstrukty - czyli tymczasowe twory z magii o różnym czasie trwania. Powinny być w większości raczej mano-pochłaniające i potężne. Być może są utrzymywane i channelowe (nie mamy tego jeszcze).

A co to jest konstrukt? Bo przecież nie golem - a na pewno nie tylko golem? Wszystko!

Krasnolud dobiera materiały, składniki, gromadzi manę (której nie mamy za bardzo) i wprowadza na świat jakiś kształ, np. garść pyłu rozrzuca w coraz niższe spiralne wzory, bez słów, w milczeniu i skupieniu. Póki to robi, pojawia się konstrukt, małe tornado, które uderza we wrogów i przewraca ich (ale nie porywa z ziemi, ofc). Jeśli odpowiednio uformujesz ognisko, nadasz mu odpowiedni kształt, to rzucisz z tego kulę ognia, a co.

Konstrukty to o wiele więcej, odpowiednio zaprojektowany drewniany ptak poleci wiele kilometrów, by zanieść wiadomość. To też konstrukt. No i budowany miesiącami golem to też konstrukt, niech będzie, ja go nie wykupię. Jeśli to przejdzie, chciałbym oficjalnie ogłosić, że gram Krasnoludem.

Oczywiście to trochę zabiera człowiekowi, ponieważ jest to dość podobne do humków i ich rytuałów, ale nie koniecznie. Ludzie będą mieli magię w czystszej, bardziej mistycznej postaci. Krasnolud zrobi fireballa, człowiek zrobi magiczny pocisk. To inny styl, chociaż efekt podobny.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Owszem powstali z jednego, a moby w sumie nie mają z tym nic wspólnego, wręcz przeciwnie. Jedno to kreacja boska a drugie to chaotyczna.
Magia żywiołów nie bardzo właśnie, to by było takie randomowe mocno i wyróżniające go na tle innych ras. Dlaczego akurat on? Nie, nie podoba mi sie.

Natomiast koncept konstruktów jest świetny. Tego możemy się uczepić, to daje rozległe pole do popisu, ale...! Wyłączywszy z tego żywioły.

Zróbmy konstrukty w ten sposób że krasnolud może natchnąć jakiś przedmiot magiczną mocą. Może to być zrobione jako totem, jeśli w przedmiot wejdzie duch, i działa to troszkę inaczej, daje to jedno drzewko.
Może też być inaczej, np. można natchnąć przedmiot zwykłą magią, bezosobową, nieduchem, tylko esencją. To już jako inne drzewko, ltóre doskonale łączy się z totemami, uzupełnia i wyjaśnia je.
Możliwości jest bardzo dużo, na przykład będzie to golem (sic!) typu maszyna którą natchnęła (nie do życia, ale do funkcjonowania) magia. Mogłaby ona działać jak zaprogramowana, w momencie wepchnięcia magii w konstrukt, określasz jego działanie, w zależności od twoich umiejętności wydajesz mu proste rozkazy 'zabijaj' albo skomplikowane 'weź wiadomość od nosferatu i zanieś do dziupli'.
Może to być też przedmiot nieanimowany. Nie konstrukt, ale coś w rodzaju artefaktu, co z kolei świetnie wyjaśnia dlaczego oni są takimi dobrymi płatnerzami. Moga zaklnąć magię w miecz, i dawać mu proste warunki (+2 do obrażeń) albo skomplikowane warunki (sojusznikom zasklepia rany a przeciwnikom otwiera, ponadto tylko twórca może go dzierżyć).

Z jednego prostego pomysłu wychodzą trzy zupełnie inne, rozbudowane, doskonale logicznie i klimatyczne drzewka.

Jaram się.
Zobacz profil autora
Krasnolud - burza mózgow
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  

  
  
 Odpowiedz do tematu